Що робити, якщо телефон не вмикається і не реагує на зарядку?

Якщо смартфон завис і не реагує на ваші дії, не панікуйте, існує багато простих способів, щоб виправити ситуацію. У статті розглянемо причини чому не вмикається телефон і методи їх усунення. Повернемо гаджет до життя за лічені хвилини.

Чому не вмикається телефон: можливі причини

Розберемо причини коли смартфон не вмикається від простої до надскладної:
  • акумулятор телефона розрядився до 0%;
  • зламався зарядний пристрій або пошкоджено кабель;
  • порт для ЗП забруднений або пошкоджений, не спрацьовує контакт під час заряджання;
  • залипає кнопка живлення і не реагує під час натискання;
  • батарея вийшла з ладу у зв'язку з високим перепадом температур, сильно перегрілася або охолодилася;
  • телефон завис через системну помилку;
  • зламалася материнка або інший внутрішній компонент пристрою.

Що робити, якщо не вмикається телефон: первинні дії

Виходячи з перерахованих вище причин, розглянемо поетапний алгоритм дій у разі, якщо ваш телефон не вмикається.

Зарядка акумулятора

Коли смартфон повністю розряджений, необхідно підключити оригінальний зарядний пристрій. Підключіть пристрій до мережі мінімум на 15-20 хвилин. Далі перевірте його на працездатність.

Перевірка зарядного пристрою та порту

Огляньте кабель живлення і ЗП на механічні пошкодження та засміченість. За необхідності акуратно очистіть порти від пилу. Пам'ятайте, що роз'єми вашого смартфона вимагають дбайливого поводження.
Для очищення портів від бруду найкраще використовувати спеціальну щіточку з м'якою щетиною. Як альтернативу можна акуратно застосувати зубочистку, але при цьому потрібно бути дуже обережним, щоб не пошкодити контакти. Дехто радить використовувати балончик зі стисненим повітрям, однак ми цього не рекомендуємо, оскільки існує ризик, що пил і бруд будуть загнані ще глибше всередину пристрою або навіть пошкодять його корпус.

Огляд акумулятора

Якщо індикатор зарядки не світиться, перевірте батарею пристрою. У разі знімного акумулятора витягніть його. Перевірте на здуття і деформацію. Огляньте контакти, протріть їх сухою серветкою. Поставте батарею на місце і заживіть пристрій.
Радимо перед кожною зарядкою телефон тримати деякий час при кімнатній температурі. Дайте гаджету зігрітися або охолонути після перепадів температур. Якщо акумулятор сильно зношений та швидко втрачає заряд, замініть його на новий оригінальний.

Що робити, якщо телефон не вмикається, але заряджається: перезавантаження пристрою

Якщо індикатор зарядки блимає, а девайс не вмикається, проблема не в батареї. Виконайте примусовий перезапуск смартфона.
Для пристроїв Андроїд одночасно натисніть клавіші збільшення гучності та живлення. Не поспішайте відпускати, буде потрібно мінімум 5 секунд. Дочекайтеся перезавантаження девайса.
Для гаджетів Apple потрібно натиснути і швидко відпустити кнопку зниження гучності. Після тривалим натисканням утримувати бічну кнопку. Дочекайтеся, коли на екрані з'явиться логотип яблука.

Скидання до заводських налаштувань

На відключення телефону може вплинути оновлення програмного забезпечення. Для виправлення цієї помилки, потрібно повернути девайс до попередніх налаштувань. Щоб скинути смартфон до заводських налаштувань за допомогою Recovery Mode виконайте дії:
  1. Одночасно затисніть кнопки посилення гучності та живлення.
  2. При появі списку дій оберіть пункт «Стирання даних» або «Заводське скидання налаштувань».
  3. Дочекайтеся перезавантаження системи.
Буде перевагою, якщо до цього у вас були збережені резервні копії на Гугл Диску або карті пам'яті.

Перевірка SIM-карти та накопичувача

Іноді смартфон лагає через неполадки в карті пам'яті або сімці. Для цього по черзі вийміть сім-карту, після знімний накопичувач. Перевіряйте телефон на працездатність.

Огляд дисплея

Іноді телефон може бути увімкнений, але через непрацюючий екран здається, що він вимкнений. Щоб перевірити, чи є проблема в дисплеї, утримуйте кнопку живлення протягом 30 секунд, щоб переконатися, що телефон увімкнено. Потім зачекайте щонайменше дві хвилини, щоб завершився процес завантаження.
Після цього спробуйте зателефонувати на свій телефон з іншого пристрою. Якщо телефон задзвонить, то проблема дійсно в екрані. Якщо дзвінка немає, то причина, найімовірніше, в іншому. У разі, якщо екран дійсно не працює, зверніться до сервісного центру для його заміни.

Як запустити телефон, якщо він не вмикається: додаткові методи вирішення

Якщо ваш телефон не ввімкнувся після застосування стандартних методів, перейдемо до більш трудомістких.

Підключення до ПК

Підключіть смартфон до персонального комп'ютера або ноутбука за допомогою оригінального кабелю USB. Дочекайтеся розпізнавання девайса системою. Одночасно затисніть кнопку зниження гучності на телефоні та клавішу Home на ПК. Якщо все добре, смартфон увімкнеться.

Перевірка корпусу телефона

Гаджет досі не подає ознак життя? Давайте перевіримо на потрапляння вологи в корпус пристрою. Визначити, чи контактував телефон з водою, можна за слідами окислення в кутах контактів батареї. Іноді достатньо кількох секунд, щоб вода потрапила на плату і спричинила коротке замикання.
У слоті для сім-карти або карти SD є смужка LDI (індикатор пошкодження рідиною), яка змінює колір у разі потрапляння девайса у воду. Якщо є підозра на пошкодження рідиною, можна легко перевірити LDI, виконавши такі дії:
  1. Витягніть тримач для карти сім або SD, вставивши спеціальний штифт в отвір.
  2. Підсвітіть слот для СІМ/MicroSD ліхтариком. Якщо пристрій зазнав впливу вологи, індикатор LDI змінить колір на рожевий, пурпурний або червоний. У цьому випадку необхідно звернутися до сервісного центру.
Якщо смартфон не постраждав від води, індикатор залишиться повністю білим або білим із рожевими/пурпуровими хрестиками.
Щоб висушити гаджет, виконайте кроки:
  • за можливості розберіть смартфон;
  • покладіть девайс у рис або спеціальний осушувач до двох діб;
  • не застосовуйте фен, ви можете пошкодити елементи пристрою.

Телефон не вмикається: звертаємося в сервіс

Якщо смартфон так і не ввімкнувся, пропонуємо обміняти його на новий гаджет за системою Trade-In. Але для початку зверніться до сервісного центру.
Випадки, коли варто звернутися в СЦ:
  • якщо ви впевнені, що компоненти девайса пошкоджені у випадках падіння або контакту з водою;
  • гаджет зависає, гальмується на моменті завантаження логотипу;
  • кнопка живлення запала і не працює;
  • пошкоджено порт для зарядки.
У сервісному центрі фахівці проведуть діагностику та запропонують оптимальні способи розв'язання проблеми, включно із заміною пошкоджених компонентів або оновленням програмного забезпечення. Не намагайтеся самостійно ремонтувати телефон, щоб не пошкодити його ще більше.

Смартфон не запускається: профілактика проблем

Щоб продовжити термін служби гаджета й уникнути проблем з увімкненням у майбутньому, скористайтеся рекомендаціями:
  1. Користуйтеся тільки оригінальними зарядками та кабелями.
  2. Не використовуйте телефони в екстремальних умовах з високими або низькими температурами. Для таких випадків існують захищені пристрої.
  3. Систематично оновлюйте програмне забезпечення.
  4. Регулярно очищайте пам'ять пристрою, видаляйте невикористовувані додатки. Переносьте великі обсяги фото та відео на хмарні сховища або зовнішні накопичувачі.
  5. Не розряджайте акумулятор повністю, щоб збільшити термін служби батареї.
  6. Використовуйте захисні чохли та плівки, щоб мінімізувати ризик фізичного пошкодження телефона.

Чому не вмикається телефон: подовжуємо життя батареї

Частою причиною непрацездатності смартфона є знос акумулятора. Щоб цей компонент служив довше, скористайтеся порадами:
  • не розряджайте гаджет нижче, ніж 20-30%;
  • не тримайте телефон під'єднаним до електричної мережі, коли він уже зарядився, це може призвести до перегріву акумулятора;
  • не плутайте та не скручуйте дроти, щоб уникнути заломів і пошкоджень;
  • відрегулюйте налаштування телефона для економії енергії.

Регулярно перевіряйте стан акумулятора за допомогою вбудованих інструментів або спеціальних додатків. Якщо помітите, що батарея швидко розряджається або нагрівається, зверніться до сервісного центру для діагностики та можливої заміни компонента.